W ramach projektu pt.”Wielojęzyczny nauczyciel inspiracją i kluczem do sukcesu uczniów” realizowanego w Publicznej Szkole Podstawowej w Woli Dębińskiej uczestniczyłyśmy w dwutygodniowym kursie językowym, Erasmus+ Mobilność kadry edukacji szkolnej, organizowanym przez Szkołę Językową International House w Aberdeen.

Zdobyłyśmy nowe umiejętności zawodowe, wymieniłyśmy się doświadczeniami z nauczycielami i uczestnikami kursu z innych państw, poznałyśmy kulturę Szkocji oraz doskonaliłyśmy język angielski. Zajęcia odbywały się w kilkunastoosobowych grupach, w skład których wchodzili nauczyciele: z Niemiec, Francji, Włoch, Tajlandii, Arabii Saudyjskiej, Brazylii.

Doświadczeni i wykwalifikowani lektorzy prowadzili kurs w sposób ciekawy, stosując różnego rodzaju metody aktywizujące, techniki pracy z wykorzystaniem najnowszych technologii. Wiele z nich wprowadziłyśmy już na naszych lekcjach podczas codziennej pracy. Zdobytą wiedzę utrwalałyśmy poprzez ćwiczenia praktyczne (Natural English):dialogi, rozmowy towarzyskie, scenki dramatyczne, e-maile, SMS-y, gry językowe. Potwierdzeniem ukończenia kursu było otrzymanie certyfikatów.

W czasie wolnym od zajęć zwiedziłyśmy Edynburg-stolicę Szkocji. Widok z Calton Hill na zabytkową część miasta z pomnikiem Dugalda Stewarta to jeden z najpiękniejszych fotograficznie motywów. Zobaczyłyśmy Castlehill-najstarszą i najpotężniejszą fortecę, Galerię Narodową, National Museum. Spacerowałyśmy po Royal Mile-najważniejszej historycznej ulicy.Wstąpiłyśmy do restauracji związanej z bohaterem filmowym-Harrym Potterem-The Elephant House. Zrobiłyśmy zakupy w sklepach na Princes Street-głównej ulicy handlowej.

W Aberdeen zobaczyłyśmy dwa uniwersytety: Aberdeen University-najstarszą uczelnię w Wielkiej Brytanii oraz Robert Gordon University-najlepszą współczesną uczelnię w kraju, gdzie oglądałyśmy sale wykładowe i pracownie wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt do badań naukowych.

Zwiedziłyśmy również Zoology Museum, Islamic Centre, King's College Chapel, Cathedral of St. Mary, Aberdeen Maritime Museum. Malowniczy i urozmaicony krajobraz okolicy zachęcał nas do pieszych wędrówek, dlatego spacerowałyśmy po Duthie Park, Seaton Park. Nadmorski pejzaż podziwiałyśmy z Balmedie Beach. W sobotę (6 lipca) wyjechałyśmy na wycieczkę poza miasto do Stonehaven, podziwiałyśmy przepiękny Dunnottar Castle-zamek nad Morzem Północnym na szczycie klifów.

Udział w kursie językowym był dla nas nie tylko wspaniałą przygodą, ale przede wszystkim ważnym doświadczeniem zawodowym, które pozytywnie wpłynęło na naszą pracę w szkole oraz efektywność podejmowanych przez nas działań. Miałyśmy szansę poszerzenia wiedzy, odświeżenia umiejętności, zwiedzenia ciekawego kraju.

Jesteśmy bardzo zadowolone, że mogłyśmy wziąć udział w tym projekcie.
Dziękujemy Pani Magdalenie Ogar-Kieraś, która była naszym koordynatorem, za pomoc w zorganizowaniu wyjazdu.